Gönderen Konu: Darknight250'den Rehberler  (Okunma sayısı 23310 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #20 : 20 Haziran 2014, 15:19:38 »
Mini Rehber eklendi.

Çevrimdışı erman95

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 339
  • Mareşal Erwin Rommel
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #21 : 20 Haziran 2014, 15:21:33 »
Faydalı bir rehber olmuş teşekkürler :)

Çevrimdışı Kurt Knispel

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1732
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #22 : 24 Haziran 2014, 03:12:42 »

Çevrimdışı HulkSpider02

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2341
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #23 : 24 Haziran 2014, 03:29:56 »
İğrenç bir rehber,ellerin dert görsün(!)

Çevrimdışı Mr.GameOver

  • Azab
  • *
  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #24 : 24 Temmuz 2014, 23:15:59 »
Çok güzel, senin gibi detaylı anlatam yok. Umarım daha fazla şeyler yazarsın.
Ne mutlu Osmanlı torunuyum diyene!
''Halk içinde mûteber bir nesne yok devlet gibi olmaya devlet cihân da bir nefes sıhhât gibi''

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #25 : 31 Temmuz 2014, 13:48:31 »
4.Bölüm-Yönetim ve Menüsü

Yönetim Menüsü

Her ülkenin bir yöneticisi veya yönetici grubu vardır. Ve oyunumuzda ,gerçekte olduğu gibi, birçok yönetim şekli var.
     Bunlar; Monarşi, Cumhuriyet, Teokrasi, Yerli Konseyi ve Bozkır Göçebe Yönetimi'dir.
Tabi bunlar temel yönetim şekilleri.
Yönetim şekilleri kendi aralarında da çeşitlendirilir. Örneğin Mutlak Monarşi, Monarşi'nin bir çeşididir.

Ek bilgi:Oyuna başladığınız tarihte yöneticiler, gerçek tarihtekilerle aynıdır. Yani eğer oyuna 1546 yılında başlarsanız Moskova'nın başında İvan Vasiliyeviç bulunur. Fakat oyunumuzda amaç alternatif tarih olduğu için o hükümdardan sonra ,varisi başladığınız tarihte yoksa, gelen tüm yöneticiler gerçektekinden farklıdır.


Gereksiz Bilgi: İvan Vasiliyeviç ya da diğer -yaygın bilinen- ismiyle Korkunç İvan, Rusya'nın ilk Çarı'dır. Acımasızdır, hırslıdır. 1582'de oğlunu öldürtmüştür. 1584'de satranç oynarken ölmüştür. 1960'da mezarı açılmış, cesedi incelenmiş. Yoğun miktarda cıva bulunmuştur.

Yönetim şekillerine daha sonra detaylıca döneceğiz fakat ilk önce menümüzü tanıyalım.




1-Yönetim Şekli Değiştirme Butonu

2-Yönetim Şekliniz

3-Ülkenizde Kabul Edilen Kültürler

4-Yönetim Şeklinizin Etkileri

5-Hükümdar ve Vasıfları

6-Varsa Varisiniz

7-Ülkenizi Etkileyen Olay veya Olaylar

8-Danışmanlar ,Vasıfları ve Etkileri

9-Yönetim Puanı Aylık Kazancınız(Burada kazanç fakat her zaman olmayabilir ;) )

10-Diplomasi Puanı Aylık Kazancınız

11- Askeri Puan Aylık Kazancınız


Yönetici, Hükümdar:

Ülkeyi yönetir. Yetenekleri ülkeniz için oldukça mühimdir. Eğer vasıfsız biriyse durum sizin için çok kötüdür. Yeteneklerine bağlı olarak Askeri, Diplomatik ve Yönetim puanları oluşur. Bu puanları teknolojilerinizde, fikirlerinizde, bina inşaalarınızda ve daha birçok bölümde kullanırsınız. Fareniz ile isminin üzerinde durduğunuzda yaşı, tahta çıkış tarihi gibi detaylı bilgiler alabilirsiniz.


Varis:Şu anki hükümdarınızdan sonra tahta geçecek olan kimse. Yalnızca monarşi ve benzeri yönetimlerde bulunur. Yetenekleri öncülünün devrinde önemli olmasa da tahta çıktığında önemli olacaktır. Varisiniz yoksa devletiniz tehlike altında olabilir. Eğer hanedan evliliği yaptığınız devlet tahtınıza göz dikmişse o ülke tarafından yönetilebilirsiniz.

Monarşi Puanları: Oyundaki önemli mekaniklerden biridir. Üç çeşidi bulunur. Yönetim, Diplomatik, Askeri...
Teknoloji geliştirirken, bina inşaa ederken, yönetim değiştirirken, fikir kazanırken neden önemli olduğunu anlayacaksınızdır.


Danışman:Monarşi puanlarınızın aylığını arttırmanın tuzlu halidir. Aylık belirli bir ücret alırlar. Monarşi Puanlarınızın -Yönetim, Askeri, Diplomatik- aylık kazançlarını yeteneklerine göre 1-3 arasında arttırırlar. Bununla beraber etkileri de bulunur.


Rehber yapmaya devam ediceğim. Bana takıldığınız, daha detaylı olduğunuz konuyu özel mesaj atarsanız sevinirim. Bu konu devam edecek ve bununla birlikte ''Hükümdar ve Monarşi Puanlarını'' daha detaylı anlatmayı düşünüyorum. ''Monarşi Puanlarının harcanacağı yerler nelerdir ?'', ''Monarşi Puanım aylık olarak artmıyor, azalıyor. Nedeni nedir ?'' sorularına cevap vereceğim.
İyi Forumlar!
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2014, 15:31:29 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı Kurt Knispel

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1732
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #26 : 31 Temmuz 2014, 19:02:53 »
Oyuna yeni başlayanlar için faydalı bilgiler bunlar ellerine sağlık tbrk*

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #27 : 02 Ağustos 2014, 01:04:18 »
Ara Rehber-Monarşi Puanları
(aç/kapa)
Oyundaki en önemli mekaniklerdendir. Oldukça önemli bir yere sahiptir. Üç farklı monarşi puanı vardır.

1- Yönetim Puanı

2- Diplomasi Puanı

3- Askeri Puan

Her ay -yönetim menüsünde gördüğümüz kadar- Yönetim, Askeri ve Diplomasi artar. Artışı nelere bağlıdır buna değinmek istiyorum. Daha önceki rehberde de az da olsa değinmiştim.

1-Hükümran: Tabi ki, ilk olarak ülkemizi yöneten kişiye bağlıdır. Yöneten ne kadar yetenekli ise o kadar etkili olur.
(Bu yüzden size tavsiyem yetenekli liderlerinizi genç yaşta kaybetmemek için kendisini komutan atamayın.)


2-Danışman : Ülkenize atadığınız danışmanlarda çok önemlidir. Masraflı da olsalar; hem aylık puan gelirinizi arttıracak, hem de ulusunuza etkileri olacaktır. 

3-Teknoloji Grubu: Oyunumuz teknoloji gruplarına özel taban aylık gelir vermektedir. Yani; eğer hükümdarınız yeteneksiz olsa, hatta danışmanınız olmasa da aylık puan geliriniz olur. Fakat ,yanlış anlaşılmasın, ''Hükümdarımız vasıfsız değil ise taban puan alamıyoruz.'' tarzı bir muhabbet yok. Taban Puan (Base Power), liderimizin ve -varsa- danışmanımızın verdiği aylık puana eklenir.
(Bu arada -reklam olsun :D - eğer teknoloji grupları hakkında daha detaylı bilgi isterseniz, ilk sayfaya dönebilirsiniz.


Teknoloji Grubuna Göre Taban Puanlar



Eğer; Batılı, Doğulu, Osmanlı veya Müslüman Teknoloji Gruplarından biriyseniz. Sistem sizin aylık monarşi gelirinize 3 ekler.

Eğer; Hint, Çin, Bozkır Teknoloji Gruplarından biriyseniz. Sistem sizin aylık monarşi gelirinize 2 ekler.

Eğer, Sahra-Altı veya Yeni Dünya Teknoloji Gruplarından biriyseniz. Sistem sizin aylık monarşi gelirinize 1 ekler.


Monarşi Puanlarının Eksilme Durumu

Olaylar (Events) sonucu monarşi puanınızı kaybedebilirsiniz. Eğer çok fazla diplomatik anlaşma yaptıysanız(Müttefiklik, Hanedan Evliliği, Askeri Geçiş), fazladan yaptığınız her antlaşma başına aylık diplomatik gelirinizden 1 eksilir. Aynı durumun benzeri ''Askeri Puan'' için de geçerlidir. Eğer çok fazla ''Askeri Lider''e sahipseniz. Fazladan sahip olduğunuz her lider için aylık askeri gelirinizden 1 eksilir.''Askeri Liderler'' hakkında detaylı bilgi edinmek isteyenler yine benim hazırladığım rehbere bakabilirler.

Monarşi Puanları'nın Kullanımı



Burayı anlatmaya gerek görmüyorum. Tablodan çıkarabilirsiniz. Eğer çıkaramayan olursa lütfen konuya yorum atsın. Tabloyu EUIVWiki'den aldım ve Türkçe'ye çevirdim.

Devamı gelecek, lütfen yorumlarınızı esirgemeyin. İyi Forumlar!
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2014, 02:00:39 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı emrevrc123

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 268
  • Canlı Yayınlarıma Beklerim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #28 : 02 Ağustos 2014, 23:38:25 »
Rehberler çok güzel o 6 6 6 lık hükümdar hangi ülkenin hükümdarı öyle :D sadece hileyle 6 6 6 lık hükümdar çıkıyor diye biliyordum
Paradoxfanın Canlı Yayıncısı
The only person in the paradoxfan.com make the live streams

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #29 : 03 Ağustos 2014, 11:31:38 »
Rehberler çok güzel o 6 6 6 lık hükümdar hangi ülkenin hükümdarı öyle :D sadece hileyle 6 6 6 lık hükümdar çıkıyor diye biliyordum
Tamamen şansa bağlı. Ayrıca bu kişi gerçek bir lider.

 

Bu da EUIV yükleme ekranındaki görseli. Adamlar İsveçli olunca, neden koymasınlar ki :D

Gereksiz Bilgi: İsveç'in 1611 ile 1632 arasında tahtta kalan kralı. Çok güzel reformları var. O dönemde sayıca çok az İsveç ordusu, stratejisi ile dönemin en başarılı ordularından oluyor ki, Rusya'yla daha sonra Polonya'yla savaşlarda başarılı olmuştur. Alman Katolikleri ile girdiği Lützen Savaşı'nda öldü.

En Yetenekli Liderler
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2014, 11:48:56 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı emrevrc123

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 268
  • Canlı Yayınlarıma Beklerim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #30 : 03 Ağustos 2014, 14:19:45 »
O zaman oyuna göre dünyanın gelmiş geçmiş en iyi kralı frederick 2 der Große adam 19luk liderliği ve 6 6 6 yeteneğiyle fatihi kanuniyi herkesi geçmiş :D
Paradoxfanın Canlı Yayıncısı
The only person in the paradoxfan.com make the live streams

Çevrimdışı ReyizPUA

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #31 : 05 Ağustos 2014, 01:37:58 »
Rehberler çok güzel o 6 6 6 lık hükümdar hangi ülkenin hükümdarı öyle :D sadece hileyle 6 6 6 lık hükümdar çıkıyor diye biliyordum

 Burgundy mi Bohemia mı ne B ile başlayan bir Avrupa devletinde denk gelmiştim 6/6/6  :B :B
Kim bu Koray Avcı ya?

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #32 : 13 Ağustos 2014, 13:47:20 »
5.Bölüm-Monarşiler

Monarşi:Siyasi otoritenin genellikle miras yolu ile bir kişinin üzerinde toplandığı devlet düzeni veya rejim.(TDK)

Oyunumuzdaki Monarşi Çeşitleri

Despotizm (Despotic): Erken monarşi çeşitlerindendir. Seçilebilmesi için Yönetim Teknolojisi'nin 2 olması gerekir. İsyan Riski'ni -1 düşürür. Savaşlarınızdan sonraki anlaşmalarda hakkınız olmadan talep ettiğiniz eyalet varsa harcanan Diplomatik Puanı -10 düşürür.(Unjustified demands)
Eğer Cumhuriyet rejimindeyseniz, Cumhuriyet Rejimi'ni yirmiye düşürerek-Aynı yöneticiyi tekrar tekrar seçerek. ;)- Despotizm'e geçebilirsiniz.


Feodalite (Feudal):Erken monarşi çeşitlerindendir. Seçilebilmesi için Yönetim Teknolojisi'nin 2 olması gerekir. Himayeniz altındaki devletlerin vergisini %25 arttırır. ''Manpower'' kapasitenizi %10 arttırır. 

Yönetimsel-İdari- Monarşi (Administrative):Seçilebilmesi için Yönetim Teknolojisi'nin ,en az, 12. seviyede olması gerekir. Üretim verimliliğini %10 arttırır. Ayrıca vergiyi de %10 arttırır. Verginin artmasının herhangi bir zararı olmaz.

Mutlak Monarşi (Absolute):Seçilebilmesi için Yönetim Teknolojisi'nin 20.seviyede veya daha gelişmiş olması gerekir.Disiplini %5 arttırır ve ulusal isyan riskini 1 düşürür.

Meşturi Monarşi (Constitutional):Seçilebilmesi için Yönetim Teknojisi'nin 22.seviyede veya daha gelişmiş olması gerekir.Yıllık prestij düşüşünü %1 azaltır. Yıllık 1 meşruluk puanı verir. ''Manpower'' yenilenme hızını %10 arttırır.

Aydınlanmış Despotizm (Enlightened Despotic):Seçilebilmesi için Yönetim Teknojisi'nin 29.seviyede veya daha gelişmiş olması gerekir. Ülkenizin ''Manpower'' kapasitesini %10 arttırır. Anavatan yapma masrafını %5 azaltır. Ulusal ajan güvenliğini %20 arttırır.

Devrim İmparatorluğu (Revolutionary Empire):Seçilebilmesi için Yönetim Teknojisi'nin 31.seviyede olması gerekir. Yıllık ordu geleneğini +1 arttırır. Ulusunuzun ''Manpower'' kapasitesini %25 arttırır. Ordularınızın moralini %10 arttırır.

Özgün Monarşi Çeşitleri

Arşidük Monarşi (Archduchy):Yalnızca Avusturya ile ''Privilegium Maius'' olayından sonra olunabilir.  Vassal gelirini %25 arttırır. Diplomat sayınızı +1 arttırır. Ulusunuzun ''Manpower'' kapasitesini %10 arttırır.

Kutsal Çin İmparatorluğu (Celestial Empire):Sadece Ming ile kullanılabilir. Ulusal isyan riskini 3 azaltır.

Daimyo:Daimyo, yalnızca Japonya'nın vassalları tarafından kullanılır.Kara birliklerinizin moralini %10 arttırır. Yine kara birliklerinizin kuvvetini %10 arttırır.

Elektif -Seçim- Monarşisi (Elective Monarchy):Yalnızca Polonya veya -kurarsanız- Leh Birliği ile kullanılır.Ulusal isyan riskini 1 azaltır. Ulusal ''Manpower'' kapasitenizi %10 arttırır ve himayeniz altındaki ülkelerden %25 fazla vergi alırsınız.

İmparatorluk (Empire):Bizans'da kullanılabilir. Ayrıca eğer Crusader Kings II'den Europa Universalis IV'e imparatorluğunuzu aktarırsanız yönetim şekli imparatorluktur. Kara birliklerinizin moralini %5 arttırır. Vassal gelirinizi %10 arttırır.

İkta (Iqta):Başka yönetim çeşitlerine dönemezsiniz. Vassal gelirinizi %33 arttırır. Varis şansınızı %100 arttırır.

Şogunluk (Shogunate):Japonya ile Şogun olabilirsiniz. Bağımsız bir ''Daimyo'' da Şogunluğa dönebilir.Etkisi ise ilişki sayınızı 4 arttırmasıdır.


Tüm yönetim çeşidi değişimlerinizde 100 yönetim puanınız eksilir.

Lütfen yeni güncellemeler ile gelen yenilikleri bana yazarsanız sevinirim. Sahip olmadığım eklenti paketleri oyunun dinamiği ile ilgiliyse rehberde eksik olabilir. Bana bildirirseniz bunlar ile ilgilenebilirim.
Diğer konumuz ''Cumhuriyetler, Meşruluk''. 6.Bölüm'de görüşmek üzere, İyi Forumlar!
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2014, 17:43:03 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı Plutarch

  • (Hasan.Macit)
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2098
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #33 : 13 Ağustos 2014, 15:29:48 »
Baya iyi galiba Devrimci İmparatorluk için bazı şeyler gerekli idi diye hatırlıyorum.
Şogunluk 4 Diplomat vermez 4 tane daha diplomatik ilişki yapabilme imkanı tanır.

Kod: [Seç]
                                                                             






 Allah'ım! Bu günde beni hoşnutluğuna götürecek bir kılavuz kıl bana; bu gün Şeytan'ı bana ulaştıracak hiçbir yol bırakma; benim yerleşeceğim ve rahat edeceğim yeri cennet kıl; ey arayanların hacetlerini yerine getiren -Rabbim-!

Çevrimdışı Probang

  • Paşa
  • *
  • İleti: 8924
  • Red Ale
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #34 : 13 Ağustos 2014, 17:26:13 »
Bu monarşilerin vs. yanına isimlerinin İngilizcelerini yazarsan sağlıklı olur karışıyor.
Steam

Ağlamayı bile sevmişiz seninle

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #35 : 13 Ağustos 2014, 17:28:08 »
Baya iyi galiba Devrimci İmparatorluk için bazı şeyler gerekli idi diye hatırlıyorum.
Şogunluk 4 Diplomat vermez 4 tane daha diplomatik ilişki yapabilme imkanı tanır.
Düzelttim. Böyle hatalar olabiliyor. Düzelttiğin için teşekkürler.
Bu monarşilerin vs. yanına isimlerinin İngilizcelerini yazarsan sağlıklı olur karışıyor.
Ekledim.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2014, 17:44:12 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı Probang

  • Paşa
  • *
  • İleti: 8924
  • Red Ale
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #36 : 13 Ağustos 2014, 17:45:59 »
Saolasın, ellerine sağlık kolay gelsin.
Steam

Ağlamayı bile sevmişiz seninle

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #37 : 19 Ağustos 2014, 01:11:16 »
Ara Rehber- Haksız talepler

Savaş amacında olmayan bölgeyi antlaşmada talep ettiğinde harcanan, talep başına tabanı 50 olan diplomatik puandır.

Yani savaşı açma sebebiniz bir eyalet, siz onun dışında iki eyalet daha istediniz. Antlaşma yapmak için 100 diplomatik puan harcamak zorunda kalırsınız. Tabi eyaletleri taban kabul edersek.


Azaltan Durumlar
1-Despotizm ile yönetilmek %10
2-Rakip seçtiğiniz ülkeden eyalet talep etmek %33
3- O eyalette hak iddia etmeniz %10
4- Krik Geleneği %25

Çevrimdışı Jasebon

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 433
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #38 : 01 Eylül 2014, 00:49:16 »
Güzel gibi ama asla batıya geçmeyeceğim, gerekirse oyunun dosyalariyla oynayip Osmanlı'yı hızlandırırım.
« Son Düzenleme: 01 Eylül 2014, 01:16:23 Gönderen: Turgay »

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #39 : 06 Eylül 2014, 14:10:48 »

6. Bölüm-Meşruiyet

Meşruiyet; yöneticimizin halkın geneli tarafından onaylanıp onaylanmadığını gösteren, değişken değerdir. 0 ile 100 arasında değişkenlik gösterir.


Meşruluğun değerine göre etkilediklerini gösteren tablo.

Meşruiyet Değerini Etkileyenler

Meşruiyet değerini etkileyen faktörleri iki başlık altında inceleyeceğiz.

Aktif Faktörler:

Oyuncu hareketleri ve kararları sonucu, meşruiyetin düşmesi veya artmasıdır.
  • Hanedan Evlilikleri: Hanedan evlilikleri nedeniyle meşruiyet puanı tek defaya mahsus artar.
  • Olaylar: Olaylar ile, meşruiyetinizin artması veya düşmesi mümkündür.
  • Diplomatik İlhak: Vassalınızı ilhak ederseniz, meşruiyet puanınız 10 azalacaktır.
  • Hükümdarın Değişmesi: Hükümdarınız öldüğünde varisinin meşru durumu zayıfsa, yeni hükümdar meşruiyet puanı az halde tahta çıkar. Eğer yüksekse, yeni hükümdar meşruiyet puanı yüksek halde tahta çıkar.

Pasif Faktörler:

Oyuncu hareketlerinin çok fazla etkin olmadığı, yıllık olarak meşruiyet puanının düşmesi veya artmasıdır.

  • +0.1 Her hanedan evliliği başına
  • +0.1 Saraya sahip olmak
  • -2.0 Kral naipliği süresince
  • +1.0 Anayasal monarşi yönetim sistemiyle yönetilmek
  • +0.25 Çini ticareti yapmak
  • -1.0 İstikrarın eksi olması.(İstikrarınız -3 se yıllık olarak meşruiyet puanı da -3 azalır.)
  • Kararlar, ulusal fikirler ve olaylar
  • Prestijinizin %1'i kadar meşruiyet puanınız değişir. Örneğin prestijiniz +100 ise meşruiyet puanınız yıllık 1 artar.

Tüm bunların dışında geleneklerden; Danimarka geleneği, fikirlerden; Bavyera ulusal fikirlerinin ilki, Bohemya ulusal fikirlerinin ikincisi, Daimyo fikirlerinin üçüncüsü, Dai Viet fikirlerinin altıncısı, Japon fikirlerinin yedincisi, Napoli fikirlerinin beşincisi, Orissa fikirlerinin ikincisi, Savoy fikirlerinin yedincisi, İskoç fikirlerinin altıncısı, Günye Hindistan fikirlerinin beşincisi, İsveç fikirlerinin ilki, hırslardan; Etiyopya, İtalya ve Pueblo kızılderili hırsı, politikalardan Aristokrat-Casusluk: Asil Sadakat Yasası ve Diplomatik-Aristokrat: Tenör'ün Kaldırılması Yasası meşruiyeti yıllık 1 arttırır.


Aristokratik-Ekonomik: 'The Court of Wards and Liveries'' politikası meşruiyeti yıllık 0.5 arttırır.

Bir sonraki konumuz ''Cumhuriyet'', İyi forumlar!