Gönderen Konu: Darknight250'den Rehberler  (Okunma sayısı 23308 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Darknight250'den Rehberler
« : 09 Şubat 2014, 16:16:48 »
Rehberlerim


Şuana Kadar Yayınlanan Rehberler
1.Bölüm-Teknoloji Grupları
2.Bölüm-Batılılaşma 
3.Bölüm-Askeri Lider
Mini Rehber
4.Bölüm-Yönetim ve Menüsü
Ara Rehber-Monarşi Puanları
5.Bölüm-Monarşik Yönetim Çeşitleri
Ara Rehber-Haksız Talepler
6.Bölüm-Meşruiyet


1.Bölüm-Teknoloji Grupları


 
Batılılaşma sözlük anlamı ''Batı medeniyetini veya batılı milletleri taklit etme, onlara benzeme hareketi'' dir.Oyunumuzda da çok değişik anlamda kullanılmamış.Oyunumuzda birçok teknoloji grubu vardır.Teknoloji gruplarının dağılımı aşağıdaki resimde görünmektedir.




Bunlardan bazıları,özellikleri ve haritadaki renkleri:

Batılı Teknoloji Grubu (Western) (Sarı) :Teknolojiyi gelişirmek için en az puan harcayan gruptur.Diğer gruplar ''Batılı'' grubuna geçebilir.Rehberin ilerideki bölümlerinde Batılılaşma'dan bahsedeceğim.Başlangıç yılında 3. teknoloji seviyesi ile başlar.

Doğulu Teknoloji Grubu (Eastern) (Kapalı Sarı) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %20 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında 3. teknoloji seviyesi ile başlar.

Osmanlı Teknoloji Grubu (Ottoman) (Koyu yeşil) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %25 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında 3. teknoloji seviyesi ile başlar.

Müslüman Teknoloji Grubu (Muslim) (Açık yeşil) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %40 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında 3. teknoloji seviyesi ile başlar.

Hint Teknoloji Grubu (İndian) (Açık Mavi) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %50 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında 2. teknoloji seviyesi ile başlar.

Çin Teknoloji Grubu (Chinese) (Turuncu) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %60 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında 2. teknoloji seviyesi ile başlar.

Göçebe Teknoloji Grubu (Nomad) (Koyu Kırmızı-Kahverengi karışımı) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %75 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında 3. teknoloji seviyesi ile başlar.

Sahra Altı Teknoloji Grubu (Sub-Saharan) (Kapalı Pembe) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %100 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında ilk teknoloji seviyesi ile başlar.

Kuzey Amerika Teknoloji Grubu (North American) (Açık Pembe) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %250 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında ilk teknoloji seviyesi ile başlar. Darkrad'ın hazırladığı rehberde Kuzey Amerika Teknoloji Grubu ve Kuzey Amerika hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.
Not:Yerli Doktrinleri'deki ''Tribal Constitution'' açılırsa İdari teknoloji,''Talking Leaves'' açılırsa Diplomatik teknoloji,''Flexible Warfare'' açılırsa Askeri teknoloji masrafları %100 azalır ve Batılı teknoloji gurubuna göre %150 daha masraflı olur.


Orta Amerika Teknoloji Grubu (Mesoamerican) (Kırmızı) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %150 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında ilk teknoloji seviyesi ile başlar.

Güney Amerika Teknoloji Grubu (South American) (Erguvan) :Teknolojiyi geliştirmek için Batılılara göre %150 daha fazla puan harcayan gruptur.Başlangıç yılında ilk teknoloji seviyesi ile başlar.

1.Bölüm Sonu

Yorumlarınızı esirgemeyin.
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2014, 14:12:12 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1111
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #1 : 09 Şubat 2014, 16:29:19 »
Başlangıç için iyi.

Çevrimdışı Avicenna

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 461
  • In God is Our Trust !
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #2 : 09 Şubat 2014, 18:32:59 »
Güzel rehber tbrk*

Çevrimdışı Yalpagan

  • (Forbidden Love)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1128
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #3 : 09 Şubat 2014, 18:50:34 »
Batılılara göre daha fazla harcıyor kısmını hep yanlış yapmışsın. Hepsinden -100 düşmen gerek.

http://www.eu4wiki.com/Technology#Groups

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #4 : 09 Şubat 2014, 19:36:52 »
Batılılara göre daha fazla harcıyor kısmını hep yanlış yapmışsın. Hepsinden -100 düşmen gerek.

http://www.eu4wiki.com/Technology#Groups
Evet şimdi farkettim .Yorum yapan herkese teşekkürler.

Edit: 2.Bölüm akşama kadar gelir.
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2014, 16:18:48 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3134
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #5 : 10 Şubat 2014, 16:10:41 »
Güzel olmuş.

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 363
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #8 : 10 Şubat 2014, 17:33:07 »
2.Bölüm-Batılılaşma



Batılılaşma ; önceki bölümde de bahsettiğim gibi, ''Batılı'' olmayan devletin,''Batılı'' devlet olmaya çalışmasına, onu taklit etmesine denir.Oyunumuzda ''Batılı'' Teknoloji Grubu'na üye olmayan devletler, batılılaşabilir. Öncelikle ''Batılılaşma'' için ''Olay'' denmesi yanlıştır. Gerçekte olduğu gibi, oyunumuzda da ''Batılılaşma'' bir olgudur.Olgunun da kısa bir tanımını yapayım.Olgu, belirli bir zaman, süreç içerisinde gerçekleşen olaylardır.(Burada ''Olgu''nun Tarih bilimindeki anlamını kullandım.)


''Batılılaşma'' olgusunu oyunumuzda ''Teknoloji'' bölümünden yapabiliyoruz. Teknoloji bölümündeki yukarıdaki görseldeki ''Westernize'' butonu batılılaşmamızı sağlar.

Rusya'nın ''Batılı'' devlet olmasını sağlayan Rus Çarı, I.Petro (Pyotr) . Türk kaynaklarında ''Deli'' , Avrupa kaynaklarında genelde ''Büyük'' olarak bahsedilir.

''Westernize'' butonunun aktif olabilmesi veya diğer deyişle Batılılaşabilmemiz için:

1.Ne kadar komik gelse de, öncelikle ''Batılı'' Teknoloji Grubunun dışında herhangi bir teknoloji grubunda olmamız gerekli.
2.Batılı komşunuz olması gerekir.
3. Batılı komşunuz ile olan sınırınızdaki vilayetlerinizin tamamının sizin anavatanınız (core) olması gerekir.
4.Aşırı-genişleme(Overextension) 'nizin olmaması gerekir.
5.Yeni Dünya Teknoloji Grubunun batılılaşmadan önce yönetimlerini reforme etmesi gerekir.
6.Aynı şey Göçebe Teknoloji Grubuna mensup, ''Steppe Horde'' yönetim çeşidi ile yönetilen devletler için de geçerlidir.Yönetim şekillerini reforme etmeleri gerekir. ''Steppe Horde'' ile yönetilen devletlere örnek olarak ''Timur Devleti''ni verebiliriz.(Steppe Horde'u Türkçe'ye çeviremedim.En uygun ''Bozkır Göçebe Yönetimi'' olarak çevirdim.Sizden bu kelime için öneri bekliyorum.)
7.''Batılı'' komşunuzun teknoloji seviyesi toplamı, sizin teknoloji seviyenizden ''8'' teknoloji seviyesi fazla olmalıdır.


Batılılaşma Olgusu'nun etkileri:

1.Batılılaşmaya başladığınızda belirli bir zaman alacaktır.
2.''Batılı'' dışındaki teknoloji gruplarında Adm ,Mil ,Dip puanlarınız ; 1200'lere kadar çıkabilir.Batılılaşmaya başladığınızda normal ''Batılı'' gibi yukarıda saydığım puanların en fazla ''999'' olabilir. ''999'' olunca zaten yeşil renk alacaktır.
3.İstikrar üç seviye düşer.
4.Danışman masrafları %50 artar.
5.İsyan riski %5 artar.
6.''Batılılaşma Olgusu'' devam ederken bazı olaylar(Event) karşınıza çıkabilir.
7.''Pagan'' devletlere, Hristiyanlık dinine geçmekle ilgili olaylar(Event) gelebilir.
Not: Eğer asiler ''Batılılaşma''nızı engellerse, tüm ilerleme seviyeniz düşer ve ''Batılılaşma''ya baştan başlamanız gerekir.
Not: Batılılaştıktan sonra asiler, ''Batılı'' olmanıza etki etmezler,yani eski teknoloji grubunuza dönmezsiniz.


Batılılaşmanın Etkileri:
Tüm Batılı özelliklerini kazanırsınız.

2.Bölüm Sonu

Yorumlarınızı bekliyorum.Olumlu yanıtlar alırsam, rehber yapmaya devam edebilirim. EU4Wiki ve kendi bilgilerimden yararlandım.Herkese iyi günler dilerim.
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2014, 17:34:26 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3134
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #9 : 10 Şubat 2014, 17:43:19 »
Bilmediğim özellikleri öğrendim teşekkürler.

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1111
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #10 : 10 Şubat 2014, 17:52:32 »
Bilmediğim özellikleri öğrendim teşekkürler.

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 363
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Teknoloji Grupları ve Batılılaşma Rehberi
« Yanıtla #11 : 10 Şubat 2014, 20:31:45 »
Bilmediğim özellikleri öğrendim teşekkürler.

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #12 : 11 Şubat 2014, 20:58:37 »
3.Bölüm-Askeri Liderler



Askeri liderler; oyunumuzda, ordumuzun veya donanmamızın başına atayabildiğimiz, amacı, orduya veya filoya liderlik yapıp, onların performanslarını arttırmak olan karakterlerdir.General ve Konkistador 50 Askeri puana mâl olurken, Amiral ve Kâşif 50 Diplomatik puana mâl olur.Bir liderin yeteneği, sizin onu orduya veya donanmaya atadığınızdaki, ordu geleneğine(Army Tradition) veya donanma geleneğine bakar(Naval Tradition).Devlet lideri veya onun varisi ; erkek ve aynı zamanda reşitse o da bir orduyu kumanda edebilir.Fakat Hükümdar veya Varis'i, asla bir donanmayı yönetemez.




Askeri Lider Çeşitleri:

1-General (General) : Generaller, kara birliklerinizin başına atanabilirler.Orduya etkileri çok fazladır.Sizin savaşı kazanmanıza sebep olabilirler.Bu askeri lider ile bilinmeyen alanlardan hiçbirini keşfedemezsiniz.50 Askeri puan karşılığı atanır. Yeteneklerinin neler olduğunu, ilerideki bölümlerde konuşacağım. 

2-Konkistador (Conquistador) : Konkistador,ordularınıza atanabilir.Bu askeri liderin temel amacı, karadaki bilinmeyen alanların(Terra Incognita) keşfedilmesidir.Tabi orduları, General gibi, savaşlarda yönetebilirler fakat daha önce dediğim gibi temel amacı karadaki bilinmeyen alanları keşfetmektir.50 Askeri puan karşılığı atanır.


Peru'da yaptıkları Dünya tarafından vahşet olarak görülen, Avrupa tarafından ''Kahraman'' ünvanı verilen, İspanyol Konkistador. Francisco Pizarro

3-Amiral (Admiral) : Amiral, donanmalara atanabilen, gemilerinizi yöneten askeri liderdir.50 Diplomatik puan karşılığı atanır.Bu askeri lider ile de bilinmeyen alanlardan hiçbirini keşfedemezsiniz.Yeteneklerinden ilerideki konumuzda bahsedeceğim.

4-Kaşif (Explorler) : Kaşif, donanmalara atanabilen, gemilerinizi yöneten askeri liderdir.Bu askeri liderin temel amacı denizde bulunan bilinmeyen alanların(Terra Incognita) keşfedilmesini sağlamaktır.Temel amacının dışında, donanma savaşlarınızda filonuzu kontrol eder.50 Diplomatik puana atanır.Yeteneklerinden ilerideki konumuzda bahsedeceğim.

5-Hükümdar (Ruler) : Hükümdar, devleti yönetirken aynı zamanda kara birimlerinizi de yönetebilir.Hükümdarlar reşit olduktan sonra ordulara atanabilir.Fakat hiçbir hükümdar donanmanızı yönetemez ve kadın hükümdarlar ordulara atanamaz.Hükümdarlar hiçbir puan istemeden ordulara atanırlar.Lakin savaşlarda ölebilirler.Eğer varisiniz yoksa veya hükümdarınız gerçekten yetenekli ise orduya atamayın.Erken yaşta ölme ihtimali yüksektir.

6-Varis (Heir) : Varis,  hükümdarınızdan sonra tahta geçecek olan kişidir .Hükümdarlar gibi, reşit olduktan sonra ordulara atanabilir.Fakat hiçbir hükümdar gibi, onlar da donanmanızı yönetemez ve kadın varisler ordulara atanamaz.Hükümdarlar gibi, hiçbir puan istemeden ordulara atanabilir.Cumhuriyet yönetiminde varis olmadığı için atanamazlar.Varisler de savaşlarda ölebilirler.Eğer varisiniz yetenekli ise veya hükümdarınız yaşlıysa birimlerinize atamanızı tavsiye etmem.

Askeri Lider Maksimum Sayısı Arttırma :

Askeri liderlerin maksimum sayısı arttırma aşağıdakilere bağlıdır:

1-Deniz Harp Akademisi (Admiralty): Lider Maksimum Seviyenizi, +1 etkiler.19. Diplomatik teknoloji seviyesinde yapılabilir hale gelir.

2-Harp Akademisi (War College): Lider Maksimum Seviyenizi, +1 etkiler.19. Diplomatik teknoloji seviyesinde yapılabilir hale gelir.

3-İnovasyon (İnnovate): Bu fikir grubunun ''Formalized Officer Corps'' yani Formalize Subay Kolordusu fikri de +1 etkiler.

4-Macar Fikirleri Bonusu (Hungary İdeas): Macar Ulusal Fikirleri'nin bonusu +1 etkiler.

5-KRG İmparatoru (Holy Roman Emperor): Kutsal Roma-Germen İmparatoru olmak maksimum askeri lider kapasitesini +1 etkiler.

6-Papalık Yönetimi (Curia Controller): Papalığın kontrol etmek de +1 etkiler.


Askeri Lideri Görevinden Alma (Upkeep):

Tüm liderleriniz, askeri lider kapasitesinde yer alır.Yani sınırı geçtiğinizde aylık askeri gelirinizin -1 azalmasına sebep olur.Sınırı geçmemek için gereksiz liderleri görevlerinden almalısınız.Hükümdarlar ve varisleri askeri lider kapasitesine etki etmezler, fakat onları bir defa atadığınızda geri dönüşü yoktur.Onlar ölene kadar lider olarak kalmak zorundalardır.

Yorumlarınızı bekliyorum.Yarınki konumuz ''Askeri Lider Etkileri''ve ''Askeri Lider Yetenek Puanları Analizi''... EU4Wiki ve kendi bilgilerimden yararlandım.Bugün az yapmamın sebebi vaktimin az olması.Herkese iyi günler dilerim.
« Son Düzenleme: 01 Mart 2014, 12:45:54 Gönderen: Darknight250 »

Çevrimdışı Gaius Octavius

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 810
  • Paralel Moderatör
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #13 : 11 Şubat 2014, 21:05:52 »
Güzel Rehber eline sağlık.

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1111
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #14 : 13 Şubat 2014, 16:57:43 »

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1051
  • Bülent Ecevit (1925-2006)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #15 : 13 Şubat 2014, 17:06:08 »

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #16 : 27 Şubat 2014, 18:16:44 »
''Askeri Liderler'' bu haftasonu koyulacaktır.Bundan sonraki konumuz Kolonizasyon...

Çevrimdışı Celali

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 284
  • Roma Prensi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #17 : 01 Mart 2014, 11:45:51 »
-Gürz ve Zafer- bir 17.yüzyıl efsanesi http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=39356.0

-Timur İmparatorluğu Diriliş -
http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=43995.0

Çevrimdışı yigitcan57

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 336
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #18 : 01 Mart 2014, 12:19:54 »
Ellerine sağlık güzel rehber  tbrk*

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Darknight250'den Rehberler
« Yanıtla #19 : 01 Mart 2014, 12:46:57 »
Mini Rehber

Oyunun Bitiş Tarihini İleri Bir Tarihe Alma(Uzatma)

(aç/kapa)

Yapmanız gereken ilk şey, oyunun Steam/SteamApps/common içerisinde yer alan dosyasına girmek. Ardından Europa Universalis IV/common'daki defines.lua'yı Not Defteri, Notepad++ gibi programlar ile açınız.


Turuncu renkte gördüğünüz ''END DATE'' anlayacağınız üzere oyunun bitiş tarihi ve bu tarihi istediğiniz bir tarih ile değiştirebilirsiniz.
Daha sonra kaydederseniz oyunun bitiş tarihini uzatmış olacaksınız.

İyi forumlar!

 
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2014, 11:54:33 Gönderen: Darknight250 »