Tarih: 21-12-14, 05:15:41

Gönderen Konu: Knights of Honor - Türkçe Yama [%100 - TAMAMLANDI]  (Okunma sayısı 34134 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı isvahsam

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 466
    • Profili Görüntüle



ParadoxFan
Paradox Interactive Türkiye Forumları
www.paradoxfan.com


KNIGHTS OF HONOR
TÜRKÇE YAMA ÇALIŞMASI

Yapan: isvahsam
2011

Uyumlu olduğu oyun sürümü: KoH v1.05




İLERLEME RAPORU

Genel Durum:  <E0>




No

Dosya Adı

Dosya Boyutu

Durumu
01

Knights of Honor - Türkçe Yama Kur.rar   
4,15 MB
<E0>



Knights of Honor - Türkçe Yama

İNDİR


Kurulum Şifresi : www.paradoxfan.com





TANITIM

İÇİNDEKİLER

A. KNIGHTS OF HONOR - TÜRKÇE YAMA NEDİR?
B. HAZIRLAYANLAR VE TEŞEKKÜR
C. LİSANS SÖZLEŞMESİ
D. KURULUM
E. KALDIRMA



A. KNIGHTS OF HONOR - TÜRKÇE YAMA NEDİR? Başa Dön
Knights of Honor - Türkçe Yama, Knights of Honor'a Türkçe yazı tipleriyle beraber %100 Türkçe dil desteği eklemektedir.
Bu Türkçe Yama, KoH sürüm 1.05 temel alınarak hazırlandığı için en iyi performans, bu sürümdeki oyun ile elde edilecektir.

Yama Dosyası İstatistikleri
Yama dosyasının istatistiksel değerleri şöyledir:

Boyutu: 14,45 MB
Boşluksuz Karakter Sayısı: 1.098.628
Sayfa: 826 (Normal biçemde, Calibri yazı tipinde, 11 puntoda)
Paragraf: 29.632
Satır: 53.191
Sözcük: 146.880


Tanıtıcı Görseller
Knights of Honor – Türkçe Yama’ya ait tanıtıcı niteliğindeki görsellerin slayt gösterisi aşağıdaki bağlantıdan görüntülenebilir:

Tanıtıcı Görseller - Slayt Gösterisi

Ya da aşağıdaki her bir resmin üzerine sağ tıklayıp "Resme bak" seçeneğini seçerek da görüntüleyebilirsiniz:



B. HAZIRLAYANLAR VE TEŞEKKÜR Başa Dön
Knights of Honor - Türkçe Yama çalışması kapsamında bulunan tüm tercüme ve Türkçe karakter desteği işlemleri isvahsam tarafından yapılmıştır.

TEŞEKKÜRLER:
Düzenleme ve deneme aşamalarındaki yardımlarından dolayı mirliva'ya,
Görsel tasarımlarından dolayı TurkTotalWar.com Forumu'ndan fragmagedon'a
Deneme aşamasındaki yardımlarından dolayı ParadoxFan.com Forumu'ndan Ahilex'e,
Deneme aşamasındaki yardımlarından dolayı ParadoxFan.com Forumu'ndan Destroyer'a,
Duyuru imkânını sağlayan ParadoxFan.com Forumu'nun yöneticisi Ömer'e

ve desteğini esirgemeyen herkese teşekkürlerimi sunarım.



C. LİSANS SÖZLEŞMESİ Başa Dön
Knights of Honor - Türkçe Yama, tamamen ücretsiz bir hayran çalışmasıdır. Herhangi bir telif hakkı kapsamında değildir.
Dileyen herkes bu çalışmayı aslına sadık kalmak şartıyla dilediği projede kullanabilir.
   
Bu çalışmanın içeriğinin kısmı veya tamamı üzerinde değişiklik yapmak isteyenler, aslı olan bu sürüme atıfta bulunmak şartıyla dilediği değişikliği yapabilir.

Her ne şekilde olursa olsun bu Türkçe Yama, ticarî amaçlar için KULLANILAMAZ.

Bu çalışmayı yüklemekle bilgisayarınıza ve oyununuza gelebilecek olası zararlardan kullanıcı sorumludur.



D. KURULUM Başa Dön
D.1. Kurulum Öncesi

Knights of Honor - Türkçe Yama'yı yüklemeye başlamadan önce şunlara dikkat ediniz:
* Bilgisayarınızda Knights of Honor oyununun yüklü olduğundan emin olun.
* Knights of Honor'ı sürüm 1.05'e yükselttiğinizden emin olun.
* Sürüm 1.05'e yükseltilmiş oyununuzun düzgün bir şekilde çalıştığından emin olun.
* Yamayı yükleyeceğiniz sabit diskte en az 14,45 MB boş alan bulunmalıdır.


D.2. Kurulum Sırasında

Kurulum aracı sihirbazındaki yönergeleri takip ediniz.

D.3. Kurulum Sonrası

Yüklemeden sonra oyunu,'KoH - Türkçe Yama' kısayolundan çalıştırınız.


E. KALDIRMA Başa Dön
Knights of Honor - Türkçe Yama'yı kaldırmak istiyorsanız aşağıdaki iki yöntemi kullanabilirsiniz.

E.1. Knights of Honor - Türkçe Yama Kaldırma Aracı ile Kaldırma

Knights of Honor - Türkçe Yama Kaldırma Aracı'nı iki farklı şekilde çalıştırabilirsiniz:

a. Varsayılan olarak 'C:\Program Files\Black Sea Studios\Knights of Honor' dizininde bulunan "KoH - Türkçe Yama Kaldır.exe"'ye çift tıklayarak,

ya da

b. Başlat\Denetim Masası\Program Ekle Kaldır listesinden Knights of Honor - Türkçe Yama'yı seçip Değiştir/Kaldır'a tıklayarak.


E.2. Elle Kaldırma

Oyunu elle kaldırmak için, oyun dizinindeki 'Fonts', 'images', 'maps' ve 'Texts' adındaki klasörleri silin.

Not: KoH - Türkçe Yama Kaldırma Aracı'nı kullanmanız önerilir.



İyi oyunlar.

isvahsam
Temmuz 2011





Zamandizini


No
 

Tarih

Konu

Açıklama
01
21.01.2011    TYÇ DuyurusuKnights of Honor - Türkçe Yama Çalışması duyuruldu.
02
24.01.2011TYÇ İlerleme Raporu #00İlerleme Raporu oluşturuldu.
03
25.01.2011TYÇ BaşlangıcıKoH - Türkçe Yama Çalışması'na başlandı.
04
26.01.2011TYÇ İlerleme Raporu #01.tsv uzantılı dosyalar tekdüzen hâlinde Türkçeye uyumlandı.
05
27.01.2011TYÇ İlerleme Raporu #02    Yüzdelikli ilerleme raporu resmi oluşturuldu.
06
09.02.2011TYÇ İlerleme Raporu #03    Çoğul isimler sorunu giderildi.
07
15.02.2011TYÇ İlerleme Raporu #04    İlk harfi renkli yapma sorunu giderildi.
08
19.02.2011TYÇ İlerleme Raporu #05    Türkçe karakter desteği olmayan yazı tipleri tespit edildi.
09
24.05.2011TYÇ İlerleme Raporu #06    Çalışmanın tercüme etabı tamamlandı.
10
26.05.2011TYÇ İlerleme Raporu #07    Tercüme-sonrası işlem dereceleri oluşturuldu.
11
27.05.2011TYÇ İlerleme Raporu #08    <A1> derecesindeki metin-tabanlı denetime başlandı.
12
03.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #09    <A1> derecesindeki metin-tabanlı denetim tamamlandı.
13
05.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #10    <A2> derecesindeki metin-tabanlı denetime başlandı.
14
16.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #11    KoH - Türkçe Yama'ya ait görseller oluşturuldu.
15
22.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #12    <A2> derecesindeki metin-tabanlı denetim tamamlandı.
16
22.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #13    <A3> derecesindeki metin-tabanlı denetim tamamlandı.
17
22.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #14    <B1> derecesindeki Türkçe Karakter desteği ekleme işlemine başlandı.
18
22.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #15    <B1> derecesindeki Türkçe Karakter desteği ekleme işlemi tamamlandı.
19
23.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #16    <B2> derecesindeki Türkçe Karakter desteği ekleme işlemine başlandı.
20
23.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #17    <B2> derecesindeki Türkçe Karakter desteği ekleme işlemi tamamlandı.
21
23.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #18    <B3> derecesindeki Türkçe Karakter desteği ekleme işlemine başlandı.
22
24.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #19    <B3> derecesindeki Türkçe Karakter desteği ekleme işlemi tamamlandı.
23
24.06.2011TYÇ İlerleme Raporu #20    <C0> derecesindeki oyun-içi deneme etabına başlandı.
24
02.07.2011TYÇ İlerleme Raporu #21    <C1> derecesindeki oyun-içi deneme etabı tamamlandı.
25
03.07.2011TYÇ İlerleme Raporu #22    <D0> derecesindeki Hazırlayanlar kısmı, logoların hazırlığı işlemleri tamamlandı.
26
03.07.2011TYÇ İlerleme Raporu #23    Tanıtım metni ve görselleri oluşturuldu.
27
04.07.2011TYÇ İlerleme Raporu #24    <E0> derecesindeki Kurulum dosyası oluşturma işlemleri tamamlandı.
28
04.07.2011TYÇ İlerleme Raporu #25    İndirme bağlantısı oluşturulup eklendi.
29

04.07.2011
TYÇ Sonu   
Knights of Honor - Türkçe Yama Çalışması tamamlandı.


Son güncelleme tarihi ve saati: 4 Temmuz 2011, Pazartesi / 13:14

Eski çalışmayan link: https://rapidshare.com/#!download|276tl5|489965546|Knights_of_Honor_-_Türkçe_Yama_Kur.rar|4354|R~823DEC8F999D7FA651EF857FD6770A59|0|0
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2013, 21:59:52 Gönderen: Dadakoğlu »

Çevrimdışı der Metz germeister

  • (Stonewall)
  • Sekban
  • *
  • Sieg Hell No!
  • İleti: 1162
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #1 : 21 Ocak 2011, 13:40:19 »
Kolay gelsin.

Çevrimdışı Ahilex

  • Kısıtlı Üye
  • *
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
  • İleti: 1707
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #2 : 21 Ocak 2011, 16:21:48 »
Henüz bakma fırsatım olmadı ama o tr yamanın ne tür hataları, eksiklikleri var?
don't be another brick in the wall

Çevrimdışı Off_line

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 324
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #3 : 21 Ocak 2011, 16:35:09 »
Konuyu sabitliyorum.
Elimden geldigince vaktim oldugunca yardim etmek isterim.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • Traianus
  • İleti: 12890
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #4 : 21 Ocak 2011, 17:21:49 »
Kolay gelsin. :)
Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı c.

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 483
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #5 : 21 Ocak 2011, 19:41:59 »
Kolay gelsin.Hiç KoH oynamadım ama belki yamadan sonra oynarım. :)
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2011, 19:42:47 Gönderen: csskyfire »

BySeco

  • Ziyaretçi
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #6 : 21 Ocak 2011, 19:53:37 »
Kolay gelsin, EU3 yaması lazım aslında. :(

Çevrimdışı zulmetefza

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 372
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #7 : 21 Ocak 2011, 20:03:57 »
EU3 yaması olursa ben de katılırım.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 5347
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #8 : 21 Ocak 2011, 22:23:55 »
EU3 yaması yapmaz.

Çevrimdışı isvahsam

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 466
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #9 : 22 Ocak 2011, 13:20:11 »
Henüz bakma fırsatım olmadı ama o tr yamanın ne tür hataları, eksiklikleri var?


Yamaya ait ekran görüntülerinden anladığım kadarıyla bazı teknik aksaklıklar var.
"sultanate osmanlı" yazılmış misal. Bazı detaylar atlanmış, esas metne bağlı kalınmamış vs.

Konuyu sabitliyorum.
Elimden geldigince vaktim oldugunca yardim etmek isterim.

Teşekkür ederim, Off_line :)


EU3 yaması yapmaz.

Haklı :P

Bakalım bi' hele... KoH bittiğinde EU3 düşünülebilir.

Çevrimdışı zafer2813

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • 20 Ramazan (Pazartesi) 1415
  • İleti: 346
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #10 : 22 Ocak 2011, 20:32:53 »
Kolay gelsin inşaAllah başarırsın  tbrk*
Sen bir Topal Osmansın...
Yaman kırdın, yamansın...
Rum'a yamansın, Türk'e amansın...
Sen bir Topal Osmansın...

Çevrimdışı isvahsam

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 466
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #11 : 24 Ocak 2011, 18:57:30 »
Teşekkürler, zafer2813.



02    24.01.2011   TYP İlerleme Raporu   Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi - İlerleme Raporu oluşturuldu.

Çevrimdışı Dadakoğlu

  • The show must go on
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • Dadak Paşa
  • İleti: 2887
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #12 : 24 Ocak 2011, 19:43:34 »
Kolay gelsin

Ben PakMan ile texts.pak dosyasının içini çıkarttığımda yüzlerce dosya vardı. Yukarıdaki ilerleme raporunda ise yalnızca 20 dosya var.  ???
Heroes leave behind a good story, but a great leader leaves a legacy.

Bütün kâinat birbirine sevgi ile bağlanmış. Sevgini vermesini öğren. Gönlün anlasın ki hepsine yer varmış. Sevgisiz insandan, dünya korkarmış. ~ Mevlânâ

                                                                      

Çevrimdışı Ahilex

  • Kısıtlı Üye
  • *
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
  • İleti: 1707
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #13 : 24 Ocak 2011, 21:12:38 »
Daha devamı olduğunu belirtmiş o dosyaların altında.

Kolay gelsin türkçe yamayla oynuyorum ve bazı eksiklerin farkındayım...
don't be another brick in the wall

Çevrimdışı isvahsam

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 466
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #14 : 25 Ocak 2011, 11:49:59 »
Dadakoğlu:
PakMan ile Texts klasörü çıkartıldığında ortaya 20 klasör çıkmakta; dosyalar ise bu 20 adet klasörün içerisindedir.
İlerleme Raporu'nda gösterilenler bu 20 klasördür.
Text klasörü; 20 ana klasörün içerisinde toplamda 545 dosyadan müteşekkildir.

Çevrimdışı Franz

  • (Frnz)
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • WALTER BISHOP ÖL DE ÖLELİM VUR DE VURALIM!
  • İleti: 2054
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #15 : 25 Ocak 2011, 11:51:29 »
Hayırlı olsun eu3 de çok isterdim Türkçe oynamak ama kısmet
Culture: Bishopish
Religion: Walterizm
Ideology: Fringeist

Çevrimdışı isvahsam

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 466
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #16 : 25 Ocak 2011, 12:04:16 »
Teşekkürler, damar06.


03   25.01.2011   TYP Başlangıcı   Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi'ne başlandı.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2011, 12:05:56 Gönderen: Uçan Erişte »

Çevrimdışı Dadakoğlu

  • The show must go on
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • Dadak Paşa
  • İleti: 2887
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #17 : 25 Ocak 2011, 12:13:36 »
Alıntı yapılan: Uçan Erişte
Dadakoğlu:
PakMan ile Texts klasörü çıkartıldığında ortaya 20 klasör çıkmakta; dosyalar ise bu 20 adet klasörün içerisindedir.
İlerleme Raporu'nda gösterilenler bu 20 klasördür.
Text klasörü; 20 ana klasörün içerisinde toplamda 545 dosyadan müteşekkildir.

Sorun burada işte. Ben PakMan ile texts.pak'ı boşalttığımda o 545 dosya direkt aynı klasöre çıkıyor. :D
Neyse, yanıt teşekkür ederim. :)
Heroes leave behind a good story, but a great leader leaves a legacy.

Bütün kâinat birbirine sevgi ile bağlanmış. Sevgini vermesini öğren. Gönlün anlasın ki hepsine yer varmış. Sevgisiz insandan, dünya korkarmış. ~ Mevlânâ

                                                                      

Çevrimdışı isvahsam

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 466
    • Profili Görüntüle
Ynt: Knights of Honor - Türkçe Yama Projesi
« Yanıtla #18 : 25 Ocak 2011, 12:20:23 »
Hımm belki PakMan'e özgü açma sorunu olabilir, Dadakoğlu.

Çevrimdışı isvahsam

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 466
    • Profili Görüntüle
Knights of Honor’un metin dosyaları 20 klasörden oluşmaktadır.
Her bir klasör içerisinde çeşitli sayıda .txt, .ini, in2 ve .tsv uzantılarına sahip metin dosyaları bulunmaktadır.
KoH’un kodlanmasını profesyonelce buldum açıkçası.
Her bir durum, ülke, hükümdar, vs. için ayrı ayrı kod ve dolayısıyla metin yazılacağına bu değişkenler belli bir dosya altında toplanmış ve tek metin yazımıyla halledilmiş.
Metin içi değişkenler “<” ve “>” işaretleri arasındaki kodlarla diğerlerinden ayrılmaktadır.
Tabiî bu şekilde kodlamanın çok üstün yönleri olduğu gibi Türkçe ve Çeviri açısından aksaklıkları ve teknik sıkıntıları da bulunmaktadır.

Örnek 1:
Orijinal metnin herhangi bir yerinde geçen şu ibareye bakalım:

Enemy armies will attack to <PLR_KINGDOM> immediately.

<PLR_KINGDOM> kodu player_kingdom yani oyuncunun seçtiği ülkeyi göstermektedir.

Texts\map klasörünün içindeki
eu_realms.tsv ve eu_realms;2.tsv dosyalarında ise oyunda belirtilen tüm ülkeler liste hâlinde sıralanmaktadır.
Oyun motoru, seçilen plr_kingdom için bu listedeki key değerinin varsayılan olarak base değerini ele alacaktır.
Aşağıda orijinal İngilizce eu_realms.tsv dosyasının MS Excel kullanılarak açılmış hâlinden bir görünüm gösterilmektedir:

İngilizce eu_realms.tsv


İlk sütun olan key sütununda ilgili ülkenin ismi oyun motorunun anlayacağı şekilde belirtilmektedir.
Bu sütunda çeviri yapılmaz ve/veya herhangi bir değişiklik yapılmaz.
İkinci sütun olan base sütunu ise ilgili ülkenin ekranda çıkacak olan ismini göstermektedir.
Bu sütunda çeviri yapılır.
Örn: 15. satırdaki base sütununda Antioch -> Antakya olarak çevrilir.

Türkçeye çevrilmiş eu_realms.tsv


Buraya kadar her şey basit gibi görünse de değişkenli kodlamanın çeviri açısından sıkıntıları bulunmaktadır.

Örnek 1’deki cümleyi çevirmeye çalışalım.

EN: Enemy armies will attack to <PLR_KINGDOM> immediately.
TR: Düşman orduları <PLR_KINGDOM>’a derhal saldıracaktır.

Evet, bu şekilde çevirdiğimizde plr_kingdom değişkenindeki herhangi bir ülke için sonuna her zaman “’a” konularak işlem halledilmeye çalışılmış olacak.
Fakat bu durum Türkçenin yapısına hiç uymamaktadır.

Şöyle ki; seçili plr_kingdom değerleri için:
7. satır Alexandria -> İskenderiye
9. satır Alsace -> Alsas
11. satır Andalucia -> Endülüs
21. satır Austria -> Avusturya
olarak dört farklı ülkeyi ele alalım.

Düşman orduları İskenderiye’a derhal saldıracaktır.
Düşman orduları Alsas’a derhal saldıracaktır.
Düşman orduları Endülüs’a derhal saldıracaktır.
Düşman orduları Avusturya’a derhal saldıracaktır.

Örneklerde görüldüğü üzere plr_kingdom değişkeninden sonra hep ‘a konulacağı için dilimizin yapısına uygun olmayan durumlar çıkmaktadır.
Çeviride <PLR_KINGDOM> değişkeninden hemen sonra ‘a koymak yerine ‘e veya ‘ya koymak da yine sadece bazı ülkeler için doğru iken çoğu için yanlış sonuç verecektir.

Lakin bu engel yine kodlamanın nimetlerini kullanarak aşılabilir.
Çeviri yoluyla olmasa da plr_kingdom değişkenin kendi içinde değişiklik yapılarak bu aksaklık ortadan kaldırılabilir.

ish, anish ve gen sütunları base sütunundaki değerin İngilizce dil yapısına göre düzenlenmiş şeklidir. Türkçe çevirisinde de bunlar Türkçeye göre düzenlenebilir.

Hâl böyleyken bu dosyaya yeni sütunlar açılabilir mi düşündüm.
İsmin –i, -e, -de, -den, vb. hâllerini içeren bir görünüme kavuşturdum.
Buradaki örnekte bizi ilgilendiren ismin –e hâlidir.

Düzeltilmiş ve hâl ekleri eklenmiş eu_realms.tsv


Yani 7. sütun olan eha sütununa baktığımızda base değerlerindeki Türkçe karşılıklara göre ismin –e hâl eki eklenmiş durumlarını yine listeden görebiliyoruz.

Kodlama açısından hangi sütunun çağırılacağı ise şu şekilde yapılacaktır:
<PLR_KINGDOM:eha> bu şekilde yazıldığında plr_kingdom değişkeni için eha sütunundaki durumunu kullanacaktır.

Dolayısıyla;
EN: Enemy armies will attack to <PLR_KINGDOM> immediately.
TR: Düşman orduları <PLR_KINGDOM:eha> derhal saldıracaktır.
Şeklinde çevrildiğinde sorun ortadan kalkacaktır.

Çünkü ilgili ülke değişkenin Excel dosyası içinde Türkçeye uygun olarak hazırlanmış –e hâl eki almış durumunu oyun motoru çağıracak ve onu ekranda gösterecektir.

Yani ekranda her farklı ülke değişkeni için:
Düşman orduları İskenderiye’ye derhal saldıracaktır.
Düşman orduları Alsas’a derhal saldıracaktır.
Düşman orduları Endülüs’e derhal saldıracaktır.
Düşman orduları Avusturya’ya derhal saldıracaktır.

Şeklinde doğru ve Türkçeye uygun şekilde çıkacaktır.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2011, 12:24:19 Gönderen: Uçan Erişte »

 

Paradox Development Studio Facebook sayfasıParadox Dev Studio Twitter sayfasıParadox Interactive Google+ sayfasıParadox Interactive Youtube sayfasıParadox Interactive Steam sayfasıParadoxfan RSS beslemeleri

www.totalwarturkiye.com | www.assassinscreed1092.com